Schuur van de rode haan gered door snel ingrijpen brandweer Borger en 2e Exloërmond

BUINEN – Vanmorgen wist de brandweer te voorkomen dat een schuur door brand werd verwoest.

Aan de Borgerderstraat in Buinen brak vanmorgen brand uit in een schuurtje / garagebox. Hierop werden de brandweerkorpsen uit Borger en 2e Exloërmond opgeroepen.
Door snel in te grijpen met een aantal hoge druk stralen was het leed snel geleden en kon de brandweer over gaan tot het ventileren van de ruimte.

Wat de oorzaak van de brand was is nog niet duidelijk. Wel stond er in de garage een auto die men aan het opknappen was. Of daar tijdens werkzaamheden brand is ontstaan is niet bekend.

Update
Naar verluidt is de brand ontstaan door kortsluiting in een acculader.

Tekst en foto’s: Van Oost Media

Op het beeldmateriaal op de website van RTV Westerwolde rusten auteursrechten.