Nederlandse curlingmannen met ambitie en nieuwe sponsor naar EK

Foto: Martijn Pauw Fotografie

GRONINGEN – Vlak voor aanvang van het Europees Kampioenschap in Zweden heeft de Nederlandse Curling Bond (NCB) met Bauhaus een nieuwe sponsor met internationale allure gepresenteerd voor het herenteam. Het bouwcentrum met vestigingen in o.a Groningen zal als partner van de curlingmannen fungeren naast hoofdsponsor Asito, dat het contract met de NCB voor vier jaar heeft verlengd. Hiermee is een sterke basis gelegd om de ambities van de curlingmannen bij onder andere het aankomende Europees Kampioenschap te realiseren.

Het hoofdkantoor zetelt in Zwitserland en de keten telt ruim 275 vestigingen in 19 Europese landen. Sinds enkele jaren is het bedrijf in Nederland actief met vestigingen in Groningen, Hengelo en Venlo.

Ambitie top-4 op EKBij het aankomende EK dat aankomende vrijdag van start gaat, staan de Nederlandse curlingmannen in Helsingborg voor de derde keer op rij aan de start van bij de A-landen. De ambities liggen hoog, het team mikt op de halve finale. Een plek bij de eerste zeven in het eindklassement garandeert sowieso deelname aan het WK in Glasgow. De komende twee wereldkampioenschappen bepalen welke landen zich rechtstreeks kwalificeren voor de Olympische Spelen van 2022.  

Skip Jaap van Dorp en zijn teamgenoten Laurens Hoekman, Carlo Glasbergen en Wouter Gösgens hebben de ambitie om bij de eerste vier te eindigen. Indien de ploeg dit EK eindigt bij de eerste zeven, is deelname aan het WK eind maart in Glasgow verzekerd. Dit zou voor dit team de vierde WK-deelname op rij betekenen. De zeven beste teams over de komende twee WK’s plaatsen zich samen met gastland China rechtstreeks voor de Olympische Spelen in Beijing. Om de twee resterende tickets wordt gestreden tijdens het Olympisch Kwalificatie Toernooi eind 2021. 

BAUHAUS nieuwe sponsor
Nieuwe sponsor Bauhaus is geen onbekende in de wereld van wintersport. Het bedrijf is hoofdsponsor van de Vierschansentoernee, sponsorde voorheen de internationale bobsleebond en prijkt ook op de outfits van wereldkampioen curling Zweden. Samen met hoofdsponsor Asito en strategisch partner Triple Double Sportmarketing gaat het bouwcentrum de Nederlandse curlingmannen ondersteunen in hun missie richting de Olympische Spelen 2022 in Beijing.

Karin Cardinaal, marketingmanager van Bauhaus: “Wij herkennen ons als merk sterk in het curlingteam. We hebben beiden grote ambities en een groot groeipotentieel. Samen kunnen we bouwen aan een succesvolle toekomst.” 

Op het netvlies
Voorzitter Jules Broex van de NCB: “De interesse van een internationale topspeler als Bauhaus voor onze sport en de verlenging van het contract met onze trouwe hoofdsponsor Asito tonen aan dat curling in Nederland een enorme slag gemaakt heeft. Het herenteam levert goede prestaties en samen met onze commerciële partners zijn we heel goed in staat om deze relatief onbekende sport toch in het hele land op het netvlies te krijgen. Met al onze partners en ook met NOC*NSF kunnen we nu ook concreet de route naar de Olympische Spelen gaan uitstippelen voor de herenploeg.” 

Ingezonden.

Foto: Martijn Pauw Fotografie 

Op het beeldmateriaal op de website van RTV Westerwolde rusten auteursrechten.