Hondje overleeft dankzij brandweer Winschoten woningbrand

Foto: Teunis Streunding

WINSCHOTEN – Vanmiddag heeft brandweer Winschoten een hondje uit een brandende woning gered.

Rond half zes vanmiddag brak brand uit in een vrijstaande woning aan de Oudewerfslaan in Winschoten. Volgens getuigen werd de brand veroorzaakt door een frituurpan.

Brandweer Winschoten ging ter plaatse. Uit de woning werd een hondje gered. Vervolgens hadden ze de binnenbrand snel onder controle. Nadat de woning was geventileerd keerde de brandweer terug naar de kazerne.

De bewoonster werd in verband met rookinhalatie door medewerkers van een ambulance gecontroleerd. Naar verluidt is zij ter controle naar het ziekenhuis gebracht.

Foto’s: Teunis Streunding en Hemmo Kuiper

Op het beeldmateriaal op de website van RTV Westerwolde rusten auteursrechten.