SELLINGEN – Vandaag werd in de bossen van Sellingen de Nationale Boomfeestdag gevierd.
Tijdens een samenwerking tussen de gemeente Westerwolde, Staatsbosbeheer en de openbare basisschool Op d’Esch uit Sellingen werd vandaag in de bossen van Sellingen de Nationale Boomfeestdag gevierd. Wethouders Potze en Huizing gaven om 10.00 uur het officiële startschot van dit evenement met het planten van de eerste bomen. Twintig leerlingen uit groep 5 en 6 van basisschool Op d’Esch namen het daarna over en plantten verschillende boomsoorten. Aansluitend gingen de kinderen met boswachter Jelka Vale mee voor een educatieve wandeling door het bos. De kinderen leerden zo over de waarde en het belang van bomen en bossen voor een gezond klimaat. Na afloop kregen ze een herinnering aan deze dag.
Nieuwe generatie bomen
In de winter van 2020 vond bosbeheer plaats in de bossen van Sellingen. Daarbij zijn ook fijnsparren verwijderd die waren aangetast waren door letterzetter. Op deze open plekken worden nu weer verschillende boomsoorten zoals wintereik, haagbeuk, tamme kastanje, fladderiep en zilverspar geplant. Dit gevarieerdere bos is minder vatbaar voor ziektes.
Foto’s: Johannes Velthuis
