BELLINGWOLDE – Voor het eerst in ruim twee jaar tijd kan het weer: gymnastiekvereniging S.V.I. Bellingwolde organiseert samen met de KNGU een provinciale turnwedstrijd.
Op zaterdag 9 april komen zo’n 170 turnsters uit heel Groningen naar de turnhal in De Meet om op brug, sprong, balk en vloer hun turnoefeningen te vertonen. Tijdens deze wedstrijd kunnen zij zich plaatsen voor de provinciale finale eind mei in Groningen.
Trainster van SVI Bellingwolde Diana Hemsens is ontzettend blij dat na twee jaar pandemie ‘haar’ turnsters eindelijk weer een wedstrijd kunnen turnen. ‘Dat die meiden er plezier aan beleven, daar beleef ik plezier aan’, aldus Hemsens. ‘Natuurlijk wil ik ze iets leren, maar het plezier staat bij ons echt voorop.’
U bent welkom om te komen kijken. De eerste wedstrijden starten om 08.00 uur in de ochtend, de dag eindigt rond 18.00 in de middag. Hemsens: ‘Er zitten echt leuke wedstrijden bij met meiden van de hoogste niveaus op dit moment in onze provincie.’
Ingezonden
