Thea Loois heeft aan het eind van dag 4 van haar fietstocht de laampe een beetje oet

Foto: Thea Loois

BLIJHAM – Thea Loois heeft aan het eind van dag 4 van haar fietstocht laampe een beetje oet

Thea Loois fietst dit jaar weer van Limburg, zigzaggend over de grens met Duitsland, naar Blijham.
Hieronder het verslag van de vierde dag

Poeh poeh, ik heb de laampe een beetje oet moar ik zal nog eem mien verslag doun van dizze dag.
Ik zit op n stropakje bie de peerdestal, aans heb ik gain WIFI. Stiekelt wel aan mien blote bainen.

Vanochtend werd ik weer getrakteerd op een heerlijk ontbijt, Paul en Riëtte de Melker hadden allerlei lekkers klaarstaan en ik kreeg ook nog een lunch pakket mee. Dat was super!
Op ons gemak gegeten en tegen half tien begon mijn reis. Beetje laat voor mijn doen maar hé, het is tenslotte vakantie en de route was maar 80 km. Dus tijd genoeg. Paul deed mij uitgeleide tot aan mijn startpunt, dat was heel lief.
Die 80 km, dat liep eventjes anders…..ik had denk ik nog slaap in de ogen want bij nummer 01 miste ik nummer 35.
Potverdikkie, ik eerst weer een eind terug gefietst. Bij nummer 52 weer terug naar 01……stond ik op dezelfde plek…… och och och…..ik moest gewoon nummer 01 nog een stukje volgen en daar was bordje 35, Pffff nou ja paar kilometer extra moet kunnen toch?
Ik had de oorspronkelijke route gepakt die ook deels door Duitsland gaat….. dat was GEEN GOED IDEE! Hai hai, ik heb me toch een slag in de rondte gefietst!! Dan staat er ineens nergens een bordje, dan moet je een wit bordje met een rood fietsje volgen…..ik was het spoor helemaal bijster, geen idee waar ik zat. (Maar dat heb ik in Nederland ook geregeld trouwens.)
Hele stukken reed ik tussen de maïs velden, daar steek ik niet boven uit dus kon ook niets zien.
Wel een mooie oude grenspaal gezien en een douane slagboom midden in een dorp, dat was best lollig. Voor de rest geloof ik het wel en vervolg ik mijn reis door Nederland!! Net over de grens is niet veel te beleven. Dan moet je misschien verder Duitsland inrijden maar dat bewaar ik dan wel voor een andere keer.
Vanavond de route naar Enschede maar aanpassen en een beetje inkorten, want ik heb het model van mijn fietszadel zo ongeveer in m’n billen staan.
Het was lekker weer, zonnig maar wel behoorlijk veel wind. Onderweg had ik mijn lunchpakket al ergens opgegeten. In Nederland heb je overal bankjes langs de weg, in Duitsland kwam ik ze haast niet tegen en ben maar op de grond tegen een boom gaan zitten. In de middag kwam ik een leuk restaurantje tegen en had best wel zin in een glaasje fris.
Mijn zwaar beladen fiets krijg ik meestal niet in zo’n rekje, dus die had ik tegen de heg geparkeerd. Ik wilde nog even mijn e-reader uit de fietstas pakken, maar dat ging nogal lastig omdat die kant net tegen de heg stond.
Met enig geweld, kreeg ik de e-reader onder uit de tas.
Ik had een mooi plekje op het terras opgezocht en begon te lezen. De serveerster liep de hele tijd heen en weer maar vroeg niet of ik iets wilde drinken. Het duurde nogal lang en nog steeds was er niemand bij me geweest. Wil ik kijken hoe lang ik daar al zit……neeeeehhh horloge weg. Den bist nait bliede!!
Ineens bedacht ik dat hij misschien was los gegaan toen ik de e-reader (nogal wild)uit de fietstas had gehaald.
Ik heb m’n spulletjes bij elkaar gepakt en ben als een speer naar mijn fiets gelopen. Zin in drinken was gelijk over. Gauw in mijn fietstas gekeken maar nee hoor, geen horloge…dat was ook te mooi geweest natuurlijk. Balen.
Ik berg mijn spullen op en wil vertrekken en zie wat glinsteren…..ligt mijn horloge onder de heg!!!! JOEPIEEEE!
Ik heb mijn flesje water leeggedronken en toen weer op pad. Al met al was het nog een mooi eindje naar Aalten. Bleek er vandaag ook nog net een grote rommelmarkt te zijn.
Potverdrie, ik kon niks kopen want de fietstassen zitten al helemaal vol!
Van Riëtte kreeg ik vanochtend de tip om even door te fietsen naar Bredevoort om daar te eten bij restaurant Bertram. Dat was niet zo ver vanaf Aalten. Ik heb er inderdaad lekker gegeten.
Ik dacht nog 4 km terug en dan zit het erop voor vandaag, maar nee….Mijn logeeradres ligt helemaal aan andere kant van Aalten, dus nog weer wat kilometertjes erbij…..107 in totaal vandaag (ipv 80).

Maar het was de moeite waard, vanavond slaap ik in een heuse pipowagen midden in de natuur.
Hoe leuk is dat!!
Er ligt een zaklamp klaar, want de badkamer bevindt zich achter het woonhuis, een heel eind van de pipo wagen. Er is hier geen straatverlichting dus het wordt pikkedonker.

Ik ga zo douchen, een kopje koffie maken, de route voor morgen maken en dan de oogjes dicht!
Mooi geweest voor vandaag.

Op het beeldmateriaal op de website van RTV Westerwolde rusten auteursrechten.