Het vergeten kind is heppie met BAUHAUS

Op de foto: Herwin Oost, algemeen directeur Bauhaus Nederland, overhandigt de Heppie Box aan Petra Odenthal van Het Vergeten Kind. Foto: Bauhaus

GRONINGEN – BAUHAUS heeft speciaal voor de  feestdagen een volle ‘Heppie Box’ overhandigd aan stichting Het Vergeten Kind. Hoewel Petra Odenthal, relatiemanager bij de stichting, zich er niet aan leek te vertillen, is deze box toch heel goed gevuld met een bedrag van € 7.500. Voldoende om 215 kinderen in Nederland blij te maken met de échte Heppie Box. Die is tot aan de deksel gevuld met speelgoed, leuke activiteiten voor het hele gezin en een QR-code naar een filmpje van de Heppie vrijwilligers.

Nederlandse kinderen behoren tot de gelukkigste kinderen ter wereld.

Maar helaas geldt dit niet voor iedereen. Duizenden kinderen kunnen niet meer thuis wonen, zijn verwaarloosd of mishandeld. Ook zijn er veel kinderen die wél thuis wonen, maar die dagelijks te maken hebben met ernstige problemen van hun ouders. Het Vergeten Kind organiseert programma’s waar zij zich weer even ‘kind’ kunnen voelen. Zoals de Heppie events, waar bouwmarkt Bauhaus aan deelneemt met knutselworkshops. Ook strijdt de stichting voor betere jeugdzorg.

“In hun jonge leven hebben deze kinderen al veel te veel meegemaakt. Zo hoort een kinderleven niet te zijn!”, vertelt Petra. “Daarom zijn we blij met de geweldige hulp die wij krijgen, van vrijwilligers en uit donaties! Met elkaar kunnen we een vangnet vormen voor deze kinderen.”  

Twee‌ ‌keer‌ ‌per‌ ‌jaar‌ ‌geeft‌ ‌een‌ ‌aantal‌ ‌Heppie‌ ‌vrijwilligers‌ ‌vorm‌ ‌aan‌ ‌de‌ ‌Heppie‌ ‌box, binnen een bepaald thema.‌‌ ‌Ze kopen het ‌materiaal‌ ‌voor‌ ‌het‌ ‌grootste‌ ‌deel‌ zelf‌ ‌in,‌ ‌maar‌ ‌gesponsorde‌ ‌producten,‌ ‌die‌ ‌passen‌ ‌binnen‌ ‌het‌ ‌thema,‌ ‌zijn‌ ‌‌van‌ ‌harte‌ ‌welkom.‌ Kijk voor meer informatie op hetvergetenkind.nl.

Ingezonden

Op het beeldmateriaal op de website van RTV Westerwolde rusten auteursrechten.