Organiseer een lezing in jouw bedrijf: daarom is het een goed idee!

Het organiseren van een lezing binnen jouw bedrijf is de ideale manier om jouw personeel even bij elkaar te laten komen en iedereen eens even goed aan het denken te zetten. Kies voor een goed sprekersbureau met interessante sprekers om er een zo vruchtbaar mogelijke middag van te maken. Zo organiseer jij een fantastische lezing bij jou op het bedrijf!

Een spreker
Er zijn een heleboel mensen die een hoop weten. Echter, iets heel goed weten, maakt je geen geschikte sprekers. Echte sprekers zijn mensen die een publiek langere tijd geboeid kunnen houden door met interessante verhalen, grapjes en de juiste houding ervoor te zorgen dat een verhaal leuk blijft om naar te luisteren. Neem daarom contact op met een goed sprekersbureau dat de beste sprekers kan leveren bij het onderwerp naar keuze.

Een thema
Afhankelijk van de onderneming waar jij werkzaam bent, zijn verschillende lezingen interessant. Zo kan het voor veel ondernemingen die met sales, marketing en productontwikkeling bezig zijn, interessant zijn om te luisteren naar een trendwatcher. Als je werkzaam bent in de medische sector, kan een Erik Scherder spreker boeken heel interessant zijn. Erik Scherder geeft lezingen en workshops over allerlei onderwerpen binnen de neuropsychologie, zoals de invloed van beweging en muziek op ons brein en hoe dit onze mentale gezondheid ten goede komt. Hij heeft een bijzonder talent voor het uitleggen van wetenschappelijke kennis op een manier die iedereen kan begrijpen en toepassen in het dagelijks leven. Zijn energieke manier van presenteren maakt hem een populaire spreker. Erik geeft ook praktische tips waarmee je meteen aan de slag kunt om je brein gezond te houden. Waar heeft jouw bedrijf op dit moment de meeste nood aan? Waar kunnen ze echt iets van leren?

Educatie
Een lezing behoort niet alleen leuk te zijn, maar vooral ook erg leerzaam. Daarom is het belangrijk te kiezen voor een lezing die mensen inspireert op het gebied waarin jullie werkzaam zijn. Zo kun je bij een lezing bijvoorbeeld ontzettend veel leren over slimme marketingstrategieën, leiderschap of duurzame ontwikkelingen binnen de sector waarin jullie als bedrijf werkzaam zijn. Het is daarom belangrijk om na de lezing de besproken informatie ook even met z’n allen terug te koppelen. Wat hebben jullie geleerd en hoe kunnen we dit binnen onze organisatie inzetten om samen het bedrijf naar een hoger plan te tillen?

Samenkomen
Een lezing is het ideale moment om even samen te komen. Idealiter niet alleen met de mensen van jouw eigen team, maar ook met de teams die binnen hetzelfde gebouw werkzaam zijn, maar die eigenlijk nooit in contact komen met de andere teams. Het kan ontzettend goed zijn voor de structurele samenwerkingen om elkaars gezichten weer even te zien, zeker als de lezing enigszins interactief is. Daarnaast wordt er na de lezing vaak even gezellig samen even wat gegeten of gedronken. Dat is ontzettend goed voor de band van jouw werknemers onderling.

Discussie
In een lezing wordt doorgaans veel verteld. Vaak zoveel dat de meeste mensen 90% na een week weer vergeten zijn. Dat hoeft echter niet heel erg te zijn. Het is de taak van de spreker om een zaadje te planten bij de mensen. Dit zaadje kan zorgen voor discussie onderling en eventuele vernieuwende ideeën. Misschien wordt bij jou in het bedrijf bijvoorbeeld eindelijk een taboe doorbroken wat betreft diversiteit, of weet het marketingteam het net even anders aan te pakken omdat een lezing ze geïnspireerd heeft. Een lezing hoeft niet woord voor woord onthouden te worden. Het belangrijkste is, dat het enthousiasmeert en inspireert over een bepaald onderwerp.

Op het beeldmateriaal op de website van RTV Westerwolde rusten auteursrechten.